Medzinárodná LP


FCN Subgroup - Forest Pedagogics

Environmentálne výchova súvisiaca s lesníctvom existuje na vnútroštátnej úrovni v niektorých európskych krajinách už 30 rokov.

Od roku 2005 existuje iniciatívna skupina medzi Rakúskom a Nemeckom. Po tejto regionálnej spolupráci bola v roku 2007 založená európsko-lesnícko-pedagogická sieť zástupcov vlád.

V máji 2008 sa táto sieť spojila so sieťou Forest Communicators Network (FCN) a oficiálne sa implementovala ako „FCN-podskupina - Lesná pedagogika“. V súčasnosti v tejto podskupine spolupracuje 17 štátov.


www.forestpedagogics.eu
- správcom stránky je Národné lesnícke centrum - ÚLPV Zvolen

Mandát a hlavné ciele


Ministerská konferencia o ochrane lesov v Európe (Oslo, jún 2011) prijala ciele „European Forests 2020“.

Európska komisia prijala 20. septembra 2013 novú lesnícku stratégiu EÚ pre lesy a odvetvie lesného hospodárstva. Stratégia zdôrazňuje, že Komisia a členské štáty „by mali zhodnocovať lesy, ktoré prinášajú spoločnosti benefity, a podporovať informovanosť o trvalo udržateľnom obhospodarovaní lesov“.

OSN prijala 25. septembra 2015 svoju rezolúciu OSN 70/1: Transformácia nášho sveta: Agenda pre trvalo udržateľný rozvoj do roku 2030. Najmä cieľ 4 sa zameriava priamo na vzdelávanie: „Zabezpečiť inkluzívne a spravodlivé kvalitné vzdelávanie a propagovať príležitosti celoživotného vzdelávania pre všetkých“. V uznesení č. 4.7 uznesenie požaduje: „Do roku 2030 zabezpečiť, aby všetci študenti nadobudli vedomosti a zručnosti potrebné na podporu trvalo udržateľného rozvoja, okrem iného aj prostredníctvom vzdelávania pre trvalo udržateľný rozvoj a trvalo udržateľný životný štýl, ľudských práv, rodovej rovnosti, podpory kultúra mieru a nenásilia, globálne občianstvo a ocenenie kultúrnej rozmanitosti a prínos kultúry k trvalo udržateľnému rozvoju. “

V pracovnom programe (prijatom v máji 2016) „Ministerskej konferencie o lesoch v Európe (FOREST EUROPE)“ sa zdôrazňuje v bode 4.6: „Existujú aj dôkazy o tom, že lesy ako vzdelávací priestor, miesto na rekreáciu a trávenie voľného času sú pozitívne. účinky na osobný rozvoj a fyzické zručnosti, podpora motivácie, kreativity a zodpovednosti. Zvyšovanie povedomia, vzdelávanie a informovanie verejnosti o úlohe lesov a SFM je hlavnou témou vedúcou k zvyšovaniu vedomostí, formovaniu pozitívneho postoja a vnímania lesov a odvetvia lesného hospodárstva. “

Hlavné úlohy


 

Členovia


  • Rozvíjať sociálne a politické povedomie (sektor lesného hospodárstva a ďalšie sektory)
  • Zriadiť lesnú pedagogiku ako uznávanú súčasť ESD
  • Zlepšiť komunikáciu (internú / externú) a posilniť vytváranie sietí
  • Zlepšiť kvalitu všetkých aspektov lesnej pedagogiky
 
Instagram